Aktuality

27. dubna 2011

MEDIA FACTORY rozpohybovala nový web Tescomy

Málokterá domácí firma dosáhla takového úspěchu jako zlínská Tescoma. O to, aby také její webová prezentace odpovídala jejímu postavení na trhu, se postarala žižkovská agentura MEDIA FACTORY.

Tescoma a její (nejen) internetová identita

Tescoma získala věhlas a srdce zákazníků především svou nekompromisní snahou dotahovat vlastní výrobky k dokonalosti. Neustrnout u zavedených modelů, ale jít vždycky ještě o kus dál, kam konvenční představy o inventáři kuchyně nesahají.  Přitom se nikdy nevzdálila realitě, ale naopak hledala inspiraci v každodenní kulinářské praxi. Pouze se na tradiční potřeby kuchařů a kuchařek dokázala podívat neotřelým způsobem a přijít s řešeními hodnými 21. století.

Ačkoliv sortiment Tescomy vyvolává přirozený zájem kuchařských profesionálů i laiků, nespoléhá zlínská společnost na rčení, že „dobré zboží se prodává samo". Proto i marketingu věnuje patřičnou pozornost. Zcela logicky se tak do jejího hledáčku dostal také internet, nejprogresivnější prodejní nástroj současnosti. Tescoma disponuje skvělým e-shopem, svou stránku má i na Facebooku. A díky MEDIA FACTORY se od dubna může pochlubit také novými webovými stránkami, které z její přítomnosti na internetu dělají stylovou záležitost.

Web jako procházka kuchařským rájem

Ve vzhledu, struktuře i funkčnosti stránek se zrcadlí mnohé vlastnosti charakteristické jak pro Tescomu, tak pro její výrobky. Jde především o důraz na preciznost, stylovou čistotu, účelnost, ale zároveň také eleganci. Webu proto vládnou jednoduché linie a přísně dodržovaná barevná střídmost, přesto však nepůsobí monotónně. Na stránkách ve skutečnosti najdeme celé barevné spektrum, avšak každá barevná plocha vybočující z šedobílého či chromového základu je volena velmi citlivě, aby celek působil ladně a harmonicky.

Designově, ale i uživatelsky nejzajímavější částí webu je série decentně zanimovaných snímků zachycujících výrobky Tescomy v jejich „přirozeném" prostředí  - tedy v různých virtuálních kuchyních či jídelnách. Tím uživatel získává skvělou příležitost posoudit faktický vzhled nádobí a jeho způsobilost „komunikovat" s ostatním vybavením domácnosti. Snímky jsou interaktivní, reagují na mouseover a po kliknutí na příslušný výrobek se rozbalí jeho detailní popis. Uživatel může mezi jednotlivými snímky přepínat a velmi rychle tak vyměnit jeden stylizovaný soubor produktů za jiný. Každý obrázek je přitom věnován odlišnému tématu („krájení", „vaření", „stolování" atd.), takže najít věc, která vás zajímá, je opravdu snadné.

Animace prezentačních snímků jsou sice decentní, ale působivé. Jejich datová nenáročnost navíc umožnila pracovníkům MEDIA FACTORY umístit je přímo na Homepage, aniž by to nějak ovlivnilo rychlost načítání stránky. Po načtení obrázku se jako první animace objeví název sekce, který najede zleva doprava a rozplyne se ve fadeoutu. Při horizontálním pohybu myši pak kamera ubíhá do stran, při vertikálním zaostřuje na objekty nad/pod aktuální rovinou. Homepage stránek tak působí velmi dynamickým dojmem a uživatel získává pocit, jako by byl doslova vtažen do světa špičkového nádobí, jímž může dle libosti procházet a vybírat si podle toho, co se mu líbí nebo hodí. Web samozřejmě disponuje spoustu dalšího obsahu, např. kompletním katalogem výrobků Tescoma nebo možností plynulého přesměrování do e-shopu. Tak plastickou a originální on-line prezentací výrobků, jakou najdeme na stránce www.tescoma.cz, se však nemůže pochlubit žádný jiný český web věnovaný nádobí, a právem si proto zaslouží maximální pozornost.

MEDIA FACTORY a tajný plán na ovládnutí culinary segmentu?

Letmý pohled do referencí MEDIA FACTORY by milovníka konspiračních teorií mohla dovést až k myšlence, že tato agentura usiluje o monopol v oblasti webových prezentací souvisejících s vařením, potravinami a gastronomií vůbec. Vedle webů pro celou řadu proslulých „gastro" značek (Bacardi, Birell, Brumíka, Diskíto, Kinder Bueno, Kinder Pinguí...) a stránek Tescomy by pro tuto hypotézu hovořila také skutečnost, že loni na podzim spustila MEDIA FACTORY internetový portál Vše o vaření, jehož hlavním partnerem je shodou okolností právě Tescoma. A co na to agentura?

Když vedle sebe položíme jména klientů MEDIA FACTORY z poslední doby, skutečně to vypadá, jako by motiv gastronomie spojoval velkou část z nich", připouští Leoš Špachta, obchodní a marketingový ředitel společnosti. „Ve skutečnosti je to ale spíš náhoda. Anebo také důsledek faktu, že se tento segment vyvíjí velmi bouřlivě a internet pro něj představuje mimořádně důležitý komunikační kanál. Nelze však popřít, že v MEDIA FACTORY dobrému jídlu fandíme a portál Vše o vaření vznikl právě z této náklonnosti, která - jak praví G.B Shaw - je ze všech ta nejupřímnější."

 

Sdílejte na síti: