Aktuality

17. března 2011

OSTŘE ŘÍZNUTÁ KORPORÁTKA MEDIA FACTORY

S prvním jarním měsícem roku 2011 provedla MEDIA FACTORY refresh své korporátní identity. I když nejde o změnu revoluční, člověk si jí všimne.

Corporate Identity: Stále jiná, stále táž

Logo a vizuální styl mění jednou za čas snad každá společnost. Cílem je na jedné straně překvapit a zaujmout, na druhé straně ale také udržet dosavadní komunikační linii, aby spojitost mezi jednotlivými stádii ve vývoji korporátní identity zůstala zachována. Změnit se tak může klidně třeba jen font logotypu nebo část claimu (jak nedávno učinil Seznam), a i když jde jen o zdánlivé detaily, jejich účinek může být relativně velký. Naopak k obměně celého loga dochází méně často a i pak se společnosti snaží postupovat spíš decentně až konzervativně (o čemž aktuálně svědčí třeba nové logo Škodovky).

Nové logo MEDIA FACTORY

V případě MEDIA FACTORY zasáhly změny víceméně všechny úrovně CI, avšak nikoli všechny stejně významně. Zůstaly korporátní barvy šedá a červená a také nový logotyp se od starého liší jenom mikroskopicky.

Kde je naopak práce grafiků patrná už na první pohled, je nové logo. To má ještě minimalističtější, oproštěnější charakter než to původní a dobře tak symbolizuje dosavadní hlavní kvality firmy: preciznost, technologickou vyspělost, inovativnost.  Odstranění vnějšího lemu kolem iniciál M/F jako by ještě explicitněji chtělo říct, že řešení z dílny MEDIA FACTORY směřují k jádru věci a neulpívají na podružnostech.

Nový claim MEDIA FACTORY

Co se však změnilo nejvýrazněji, je claim společnosti. Někdejší technicistní slogan Advanced Technology & Design byl nahrazen přímočařejším Making Internet Earn, který dobře ilustruje posun MEDIA FACTORY od čistě webové specializace ke komplexnímu, v širokém slova smyslu marketingovému zaměření.  Webové stránky jsou koneckonců marketingovým nástrojem, a že jejich vývoj musí jít ruku v ruce s přípravou ostatních ingrediencí marketingového on-line mixu, je stále zřejmější.

Čtyři pilíře MEDIA FACTORY

Alternativu k hlavnímu logu společnosti představuje komplementární logo, v němž oranžový, zelený, modrý a fialový pruh znázorňují čtyři pilíře, na nichž stojí produkce agentury: Strategy, Interactive, Marketing a Development. Posláním alternativního loga je specifikovat záběr MEDIA FACTORY a také obohatit její vizuální styl o nové, nekorporátní barvy.

Great Expectations

Nové grafické a verbální prvky v komunikaci brandu MEDIA FACTORY se od začátku března začínají objevovat na firemních vizitkách, komplimentkách, hlavičkových papírech, v šablonách firemních dokumentů atd. Tento proces samozřejmě nemůže proběhnout ze dne na den, proto se teď firma ve své komunikaci navenek nachází v určité přechodné fázi. Ta však brzy skončí a přijdou nové, dost možná markantnější změny. Jaké? Co takhle redesign webu!

Sdílejte na síti: